niedziela, 16 lutego 2014

Cytrynowy kus kus z cukinia, feta i mieta


Ciekawa alternatywa dla ziemniakow, makaronu czy ryzu. Blyskawiczna w przygotowaniu, orzezwiajaca i smaczna, stanowila idealny dodatek do jagniecego tagine (oba przepisy podpatrzone tu. Jednak ze wzgledu na moje stosunki z mieta nastepnym razem zrobie ja troszke inaczej.

150g kaszy kus kus
domowy bulion
1 cukinia
1 zabek czosnku
1 lyzka otartej skorki cytrynowej
1 lyzka soku z cytryny
2 lyzki oliwy EV
100g sera feta
garsc listkow miety


Cukinie trzemy na tarce i dusimy na oliwie z dodatkiem czosnku i skorki cytrynowejj ok 10 min. Dodajemy odrobine soli i pieprzu.
Kus kus wsypujemy do miseczki, dodajemy sok cytrynowy i zalewamy wrzacym bulionem 0,5cm ponad powierzchnie kaszy. Przykrywamy talerzem i odstawiamy na 5 min. Nastepnie mieszamy, dodajemy cukinie, fete i posypujemy mieta. Ja po raz kolejny przekonalam sie, ze nie przepadam za mieta, wiec nastepnym razem ja pomine.  Feta tez troszke mi sie tu klocila, za to cukini i czosnku dodam podwojnie.

Brak komentarzy: